Als Virtueel Assistent werk ik online samen met ondernemers (coaches, trainers en therapeuten) met behulp van samenwerkingstools. De huidige technologie zorgt ervoor dat we steeds meer mogelijkheden hebben om online te kunnen werken. En dit betekent niet dat we geen connectie meer kunnen hebben met de mensen met wie we samenwerken.

Persoonlijke aandacht

Dit kan naar mijn mening een onderscheidend vermogen zijn in diverse branches, mensen laten voelen dat ze met mensen werken. Professionele aandacht geven, want mensen wil praten, ze willen zich gehoord voelen. Ik heb dit zelf ervaren bij mijn laatste baan in loondienst, de keuze voor mijn opleiding afgelopen jaar en de beslissing om mijn website via de Bloom omgeving te laten werken.

Ik was er voor mezelf uit dat ik hierin mijn gevoel heb gevolgd. Later stelde ik mezelf de vervolgvraag wat heeft ervoor gezorgd dat ik mij bij hen goed voelde ? Dit was een bepaalde energie die goed voelde én de mensgerichte benadering.

Mijn goede ervaringen door aandacht

In mijn laatste baan in loondienst had ik een leidinggevende die echt naar zijn medewerkers luisterde, naar de persoon achter de medewerker. Al was het nog zo druk, er werd altijd tijd en aandacht besteed aan hoe het met je ging.

Door de persoonlijke aanpak bij mijn opleiding tot Virtueel Assistent bij de VA Business Academy bij Daniëlle Leuvering heb ik voor hen gekozen. Later, gedurende de opleiding, heb ik nog eens laten weten dat ik die betrokkenheid zeer heb gewaardeerd. “Dus het was niet alleen verkooppraatje” ?, zei ik.

Ook bij de keuze voor mijn website via Bloom (Website voor therapeuten) was de doorslaggevende reden de persoonlijke aanpak. Ondanks dat dit puur via online trainingen loopt zorgen zij ervoor, op verschillende manieren, dat het voelt dat je met mensen werkt. Bij Bloom doen zij dit door hun support, het opzetten van een community, persoonlijk bericht over wie zij zijn en hoe zij komen waar ze nu staan etc.

Wat betekent dit voor mij en hoe pas ik dit toe ?

Voor mij is het belangrijk dat jij weet met wie je eventueel gaat samenwerken. En dat geldt andersom ook. Ik wil ook weten met wie ik mogelijk in zee ga. Daarbij is het prettig als er een klik is. Ik kies ervoor om mijn klanten (indien mogelijk) persoonlijk te ontmoeten voordat we definitief onze samenwerking aangaan en een aantal keren per jaar elkaar live ontmoeten om onze beste momenten van samenwerking te vieren.
Weet je nog die belangrijke stap waarover ik in mijn vorige blog over vier-momenten heb geschreven?

Overweeg jij met een Virtueel Assistent samen te werken en wil je naast online contact ook met regelmaat persoonlijk samenwerken en/of sparren? Ik heb een speciale pagina gemaakt voor coaches, trainers en therapeuten uit de omgeving van ’s-Hertogenbosch. Lees hier meer.

Als Financieel Virtueel Assistent wil ik niet enkel administratieve taken uit handen nemen. Ik wil meedenken tot het oplossen van jouw probleem. Ik wil met de resultaten uit de administratie aan de slag gaan, analyseren, in gesprek gaan, meedenken en doelen stellen. Waar sta je nu, waar wil je naar toe, wat is ervoor nodig en waarbij kan ik je helpen ?

Ik heb een persoonlijk profiel schets (van Management Drives) op mijn website staan, zodat de bezoeker van mijn website meer over mij kan komen te weten. Wat zijn mijn drijfveren, waar heb ik een hekel aan, wat geeft en kost mij energie, wat is mijn potentiële kracht en wat is mijn valkuil onder druk ?

Kies wat en wie bij je past

Wij zijn uniek en ieder persoon heeft iets te bieden op zijn unieke manier. Naast de inhoudelijke kennis die je te bieden hebt, zit er ook een persoon achter. Kies daarom wat voor jou goed voelt en wie bij jou past.

Als Virtueel Assistent wil ik het verschil maken in het (ondernemers)leven van coaches, trainers en therapeuten. En zij maken het verschil in het leven van hun coachee of cliënt.

‘De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen’.