Wat mij het meest aanspreekt van het ondernemerschap zijn de veranderingen, waarbij jezelf aan het stuur zit. Herken je dat? Zo dacht ik bij aanvang van mijn VA opleiding heel anders over mijn aanbod dan nu. Inmiddels heb ik veel meer helderheid over de werkzaamheden die ik leuk vind, want ik kan dit wel tegen mijn klanten zeggen maar doe ik zelf nog wel wat ik leuk vind?! Die vraag is niet alleen voor mij belangrijk, maar ook voor de mensen met wie ik samenwerk.

Resultaten van mijn onderzoek

Uit mijn onderzoek onder coaches, trainers en therapeuten is naar voren gekomen dat het voor ruim 46% noodzakelijk is voor hun vakgebied om continu zichtbaar te zijn met de juiste content. Vervolgens gaf 60% aan dat het als probleem ervaren om klanten te vinden. 53% ervaart te weinig groei. Ruim 56% verliest energie op administratieve werkzaamheden rondom social media. En wanneer ik vraag naar de verlangens, wordt er door 75% aangegeven dat zij willen doen wat ze leuk vinden.

Mede door verschillende masterclasses, webinars en enthousiaste sprekers ben ik mij ervan bewust dat ik marketing en social media heel erg leuk zou kunnen gaan vinden. Als startende Virtueel Assistent heb ik een inzicht gekregen over marketing, wat zo passend is bij mijn wensen. Mijn affiniteit ligt in werken met cijfers (analyseren van data is ook werken met cijfers) en ik krijg energie van het verbeteren van resultaten.

Online marketing (internet marketing) speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van massamarketing naar persoonlijke en geautomatiseerde marketing. Een kleine greep uit online marketing is zoekmachine optimalisatie, social media marketing en email marketing. Graag licht ik er één toe en benoem ik de voordelen van emailmarketing.

Voordelen emailmarketing

Emailmarketing is een (reeks van) e-mail(s) die gestuurd wordt vanuit een bedrijf naar geïnteresseerden en/of klanten. Een dergelijke mail bevat bijvoorbeeld nieuws, aanbiedingen, een klanttevredenheidsonderzoek en/of servicemeldingen. E-mailmarketing omvat in principe dus alle vormen van marketing per e-mail. De meest bekende vorm van e-mail marketing is het versturen van een nieuwsbrief. Zie onderstaand de voordelen van e-mailmarketing :

– Het is kostenefficiënt: Deze vorm van marketing is een stuk goedkoper dan direct mail, telemarketing of flyeren. Bovendien kun je een hoop van je bedrijfsprocessen er goed mee automatiseren.
– Je verdient de relatief lage investering snel terug: 92% van marketeers geeft aan dat e-mailmarketing een hoge ROI (Return On Investment) heeft.
– Het is goed meetbaar: Je hebt direct inzicht in de effectiviteit er van.
– Je kunt jouw campagnes goed inplannen: Zo kun je precies bepalen wanneer de doelgroep een specifieke mailing mag ontvangen.
– Je kunt een geweldige gepersonaliseerde ervaring bieden aan je (potentiële) klanten: Noem iemand volledig geautomatiseerd bij voornaam en zorg er eenvoudig voor dat de inhoud van de mail naadloos aansluit op die persoon. Dit kan eenvoudig op basis van wat het systeem al weet over de ontvanger.
– Het is een direct kanaal waarmee je snel kunt schakelen: Binnen een paar minuten kun je al jouw klanten op de hoogte brengen van het laatste nieuws of inspelen op een actualiteit. E-mailcampagnes zijn snel en eenvoudig op te stellen en te versturen. Daarnaast is de responstijd van een mail ook erg kort.

Wil jij jouw boodschap, tips en adviezen geautomatiseerd versturen naar de juiste personen op het juiste moment?

Wil jij hier ondersteuning bij, heb je vragen of wil je informeren naar de mogelijkheden voor jouw praktijk? Neem via dit formulier contact met mij of klik hier voor een gratis en vrijblijvend gesprek.

Bron : Mailblue.